Begin 2006 zijn de KOKS Group bedrijven voorzien van een uniforme huisstijl, die identiteit en saamhorigheid moesten uitdragen. U weet wel… de blauwe KOKS letters en rode letters voor de namen van onze werkmaatschappijen, een gele pijl en rode boog. Nu, bijna 10 jaar later, is het tijd om onze huisstijl te moderniseren en het logo in een hip jasje te steken. Daarmee willen we onze organisatie verder professionaliseren en een meer internationale uitstraling geven, maar wel met een koppeling van het verleden naar nu en de toekomst.  Dat nieuwe, hippe jasje is namelijk opgebouwd uit elementen, die historische waarden hebben. Zo herkent u waarschijnlijk het robuuste KOKS lettertype. Die houden we erin. Daarmee laten we zien dat onze organisatie en producten tegen een stootje kunnen. Vroeger stond er een K in het beeldmerk van KOKS. Nu ook, maar dan wat artistieker. Een K, die niet alleen verwijst naar de naam KOKS, maar ook symbool staat voor een nieuwe, dynamische, energieke weg naar de toekomst. Van de kleuren blauw, geel en rood hebben we afscheid genomen. Daarvoor in de plaats hebben we gekozen voor oranje, antraciet en lichtgrijs. Oranje was vroeger de kleur van ROM en bestaat uit het ‘oude’ geel en rood. Deze kleur wordt geassocieerd met innovatie, dynamiek en samenwerking. En natuurlijk met Nederland! De kleur grijs staat voor betrouwbaar, industrieel en georganiseerd. Kleuren waar we ons helemaal in kunnen vinden, die ons goed staan en waarnaar we graag handelen! Inmiddels zijn we begonnen om onze nieuwe huisstijl in te voeren en zichtbaar te maken. Dat doen we in fases en zal nog de nodige tijd vergen. En natuurlijk moet het nog wennen en eigen worden, maar dat gaat vaak sneller dan gedacht. De eerste reacties zijn in elk geval heel enthousiast. U bent zo vast ‘gewaarschuwd’ en ziet ons, in nieuwe stijl, snel weer voorbij komen. |